Демпферна шайба колянов вал
Тампон на двигател
Ангренажен комплект верига
Ангренажна верига
Разпределителен вал
Дефазатор
Зъбно колело
Обтегач ангренажна верига
Плъзгач верига
Гарнитура ангренаж
Турбо
Вакуум клапан за турбо
Картридж турбо
Монтажен комплект турбо
EGR - модул
Жило за газ
Всмукателен клапан
Изпускателен клапан
Пул регулиране на клапани
Повдигачи на клапаните
Клапан за налягане в изпускателна с-ма
Кобилици
Моторче празен ход
Всмукателен колектор
Маслена помпа
Картер
Щека масло
Цилиндрова глава
Капак на клапаните
Маслен сепаратор
Клапан картерни газове
Болтове за глава
Пробка за картер
Капачка за масло
Водач на клапан
Питали ли сте се как драстично да увеличите мощността на двигателя си и колата Ви да стане по-бърза? В настоящата ни статия ще опишем как сработва процеса и на кои коли е възможна неговата реализация. Ще разберем също детайли около поддръжката и друга ценна информация, така че да започваме.
Допълнителен компресорен блок, предназначен за образуване на повишено нагнетяване на газове в горивната камера. Това се прави с цел значителното увеличение на мощността, без промяна на размера. Недостатъкът при бензиновите мотори е малкото им КПД при работата на ниски обороти, с цел избягване на самовъзпламеняването на горивото. При дизеловите аналози обаче, проблемът липсва.
Както знаем, за да се увеличи мощността е необходимо изгарянето на горивото да нарасне правопропорционално. За да стане възможно това обаче ще е необходим и повече въздух в цилиндрите. И ето тук вече на помощ идва турбото, състоящо се от роторна част и компресор. Роторът се задвижва от изгорелите газове, предавайки механичната си енергия на компресора, който пък със своята работа нагнетява допълнително сгъстения въздух в цилиндрите, стимулирайки повишеното изгаряне на горивото.
По този начин се постига значително увеличение на КПД на двигателя с вътрешно горене, при запазване на неговия обем и обороти на въртене.
Могат да се използват при всеки ДВГ, без значение дали е бензинов или дизелов, но тук се появява един сериозен недостатък и той е в осезаемото увеличение на разхода. Защо се появява подобен преразход обяснихме по-горе, така че следва да го имате предвид когато решите да се възползвате. Знайте също, че след поставянето на компонента, чувствителността към маслото и филтрите се увеличава, защото те по-бързо започват да губят работните си характеристики.
Спазването на някои правила и препоръки ще Ви помогнат да извършвате правилна процедура по поддръжката и съответно да удължите експлоатационния период на турбото:
Грижете се редовно да сменяте въздушния и масления филтър, поради пряката им зависимост с функционирането на турбината;
Не форсирайте двигателя прекалена, преди температурата му да е достигнала оптимални стойности;
При шофиране с висока скорост, не гасете автомобила веднага, а го оставете да поработи няколко секунди, като така спомагате за охлаждането на компресора;
Не се препоръчва продължително време поддържане на ниски обороти, защото по-бързо се натрупва нагар и сажди.
Защо да изберете онлайн от t-Auto?
В случай, че по някаква причина се е повредил турбокомпресорът на колата Ви, при нас винаги ще откриете нужните части за неговия ремонт. Гамата ни от компоненти е значително разширена, а цените едни от най-достъпните в бранша. Предпочитайки нас, също имате възможност в 14 дневен срок от датата на получаването да върнете частите или да ги подмените при несъответствие. Ако обаче изпитвате трудности при подбора или пазаруването, задължително се обърнете към експертите ни. Те със сигурност ще Ви обърнат внимание. Очакваме Ви!