Запалителна свещ
Бобина
Запалителни кабели
Делко
Дистрибуторна капачка
Палец дистрибутор на запалване
Подгревна свещ
Реле подгревни свещи
Кабел подгревни свещи
Щекер запалителна бобина
Щекер запалителна свещ
Комутатор
Кондензатор запалителна система
Подгревни свещи са важен компонент на дизеловите двигатели, за да се гарантира успешното им стартиране. За разлика от запалителните свещи те не генерират искри, но осигуряват топлина на сгъстения въздух при студено стартиране и улесняват запалването на двигателя. Това се дължи на конструктивните особености на дизеловите двигатели.
Те се различават от бензиновите двигатели по отношение на принципа си на работа; горивото се инжектира под налягане от дюзите в предварително сгъстения и загрят въздух в горивната камера, след което се запалва от създаденото налягане. Подгревни свещи са нужни, защото дизеловото гориво трудно се изпарява при ниски температури, и поради тази причина не образува добра смес с въздуха. При завъртане на контактния ключ, подгревните свещи се загряват от 850 до 1300 градуса, загрявайки въздуха в горивната камера.
Интервалът на предварително запалване и силата на напрежението се контролират от реле за подгревни свещи или от специално електронно устройство. При по-новите модели автомобили нажежаемите свещи се активират след включването на стартера и остават нагряти до пълното загряване на двигателя.
При някои конструкции температурата на двигателя се следи електронно и подгревните свещи се включват само при необходимост. В зависимост от концепцията на дизеловия двигател, подгревните свещи могат да бъдат разположени в горивната камера, предкамерата или вихровата камера.
Всяка подгревна свещ е изградена от корпус, нагревателен елемент и клема, която се използва за свързване към източника на захранване. В горната част на металния корпус е изрязана резба за закрепването му към горивната камера на двигателя. Нагревателният елемент е изработен от метална спирала, която е обвита в защитно покритие. Това покритие може да бъде изработено от сплав на желязо, никел или хром, която е устойчива на високи температури, или от керамичен силициев нитрит.
Нагревателният елемент съдържа две спирали: регулираща спирала, която предпазва подгревните свещи от прекалено нагряване, и нагряваща спирала. Пространството между спиралите и корпуса е запълнено с изолационен материал, за да се пренася ефективно топлината, като същевременно се предпазват нишките от физическо увреждане.
Металните нагреватели могат да нагряват свещите до 1000 градуса по Целзий, докато керамичните нагреватели могат да нагряват свещите бързо поради възможността за подаване на по-голям ток.
Поради редовната употреба и естеството си на работа, подгревните свещите могат да се износят и да се наложи да бъдат сменени. Няколко признака, че вашите подгревни свещи са повредени, са трудното стартиране в студено време, автомобилът отделя повече дим от нормалното, множество неуспешни опити за стартиране на двигателя и по-висок разход на гориво.
Подгревни свещи не подлежат на ремонт. Когато се повредят, те трябва да бъдат сменени своевременно. Смяната на подгревни свещи на пръв поглед изглежда лесна процедура, но всъщност е прецизна работа, която изисква опит и повишено внимание. Препоръчваме смяната да бъде направена от специалист в сервиз, за да избегнете скъсване на корпуса на вашата подгревна свещ при опит тя да бъде отвита.
Препоръчваме при избора си да полезвате OEM номера на свещта при избора на подгревни свещи. Друг начин е да изберете автомобила си в нашия каталог, след това категория подгревни свещи. По този начин каталога ще филтрира подгревни свещи само за вашия автомобил. Ако това ви затруднява, винаги може да се свържете с наш сътрудник, който да ви съдейства с избора.