Дебитомер
Датчик перка охлаждане
Датчик налягане всмукателен колектор
Датчик педала на газта
Датчик налягане на климатика
MAP сензор
Датчик колянов вал
Датчик разпределителен вал
Датчик на хол
Датчик налягане на горивото
Датчик горивен филтър
Датчик детонация
Датчик твърди частици
NOX сензор катализатор
Датчик температура на изгорелите газове
Датчик налягане на турбото
Датчик налягане изпускателен колектор
Датчик за налягане на маслото
Датчик ниво масло
Датчик темперетура на маслото
Датчик външна температура
Датчик температура на входящия въздух
Датчик дроселова клапа
Датчик съединител
Датчик обороти
Датчик километраж
Датчик за ъгъла на завиване
Датчик акумулатор
Датчик ниво антифриз
Датчик ниво течност на чистачките
Датчик нивомер гориво
Датчик ABS
Датчик ESP
Датчик регулиране на фаровете
Датчик парктроник
Датчик за дъжд
Датчик задна скорост
Датчик против заслепяване
Датчик налягане в гумите
Датчик позиция на лоста
Реле чистачки
Реле мигачи
Реле климатична система
Реле вентилатор на радиатора
Реле горивна помпа
Реле стартер
Датчик вътрешна температура
Датчикът налягане на турбото, известен още като MAP (Manifold Absolute Pressure) датчик или датчик на мангово налягане, е електронен сензор, който измерва налягането на въздуха във впускателната система на автомобила.
Главната функция на датчика налягане на турбото е да измерва количеството на въздуха, което влиза във впускателната система и се подава към турбината на двигателя. Това налягане е важно за контролирането на работата на турбото и осигуряването на оптимално гориво-въздушно смесване.
Когато двигателят е под натоварване, турбото започва да работи и създава допълнително налягане във впускателната система. Датчикът налягане на турбото измерва това налягане и предава информацията към управляващата единица на двигателя. Управляващата единица използва тази информация, за да регулира подаването на гориво и въздух към двигателя, осигурявайки оптимална производителност и ефективност.
Датчикът налягане на турбото е от съществено значение за правилната работа на турбодвигателите. Ако датчикът е повреден или не функционира правилно, това може да доведе до неравномерно подаване на гориво и въздух, загуба на мощност, неравномерно работещ двигател или дори до повреда на турбото. Затова е важно да се поддържа и проверява датчикът налягане на турбото редовно, за да се гарантира неговата правилна работа и да се предотвратят възможни проблеми с двигателя и турбото.
В заключение, датчикът налягане на турбото е важна част от системата за управление на двигателя на автомобила. Той измерва налягането във впускателната система и осигурява информация за оптималното подаване на гориво и въздух към двигателя, особено при работата на турбото. Правилната работа на датчика налягане на турбото помага за постигането на оптимална производителност на двигателя, икономия на гориво и намаляване на вредните емисии.
Цената на датчика за налягане на турбото може да варира в зависимост от няколко фактора. Първо, марката и моделът на автомобила играят важна роля. Различните производители имат различни цени за техните датчици налягане на турбото. Второ, качеството и точността на датчика могат да повлияят на цената. По-надеждните и прецизни датчици обикновено са по-скъпи.
Освен това, местоположението и доставчика могат да оказват влияние върху цената. В различните региони или страни цените на автомобилните части могат да варират в зависимост от доставката и разходите за вноса.
Затова, за да получите точна цена за датчик налягане на турбото, е препоръчително да се свържете с местен доставчик на автомобилни части или сервиз за автомобили. Те ще ви предоставят най-актуалната информация за наличността и цените на датчиците за налягане на турбото, спрямо конкретния ви автомобил или модел на турбото.