Защо колата гасне в движение?

Често собствениците на автомобили са изправени пред много неприятен проблем: автомобилът в движение внезапно гасне. След това, може би след определено време, отново запалва и тръгва, сякаш нищо не се е случило. Такива повреди в сервизите принадлежат към категорията на трептящите неизправности и много сервизи вземат двойна цена за тяхното отстраняване. И това е разбираемо: може да бъде трудно да се открие. В крайна сметка, като правило, тук работи т.н. генералски ефект на обратно. Ако автотехникът стигне до такъв случай, колата запалва, сякаш нищо не се е случило, и работи, докато майсторът не си тръгне. Не веднъж сме изпадали в подобни ситуации. Първо ще разберем въобще какво е необходимо за работата на двигателя.

Условия за нормалната работа на двигателя

При двигателите с вътрешно горене, за стабилната работа се изисква:

  • Постоянно впръскване на въздух, в съответстващи на горивото пропорции;

  • Оптимално налягане;

  • Нормално работещи дюзи (инжектор);

  • Правилен ъгъл на запалване;

  • Работещи сензори и изпълнителни механизми на блока за управление на двигателя;

  • Необходима компресия;

  • В бензиновите автомобили - плюс искра за запалване.

 

Говорейки езика на майсторите, двигателят се нуждае от въздух, гориво, компресия и запалване.

От гледна точка на вероятността за отказ от работоспособност на двигателя с вътрешно горене, бензиновите двигатели са по-уязвими, защото имат допълнителна система - блок за високоволтово запалване, който е много чувствителен към атмосферните условия.

Защо се случва колата да глъхне, след което да заработи? Най-вероятните причини за тази неизправност включват:

 

1. Проблеми с имобилайзера

Имобилайзерът за повечето автомобили представлява голяма опасност. И това е разбираемо: без специално оборудване не можете да го поправите, а услугите на автотехниците за отстраняване на проблемите са скъпи. Ако по някаква причина имобилайзерът блокира блока за управление на двигателя, тогава различните модели автомобили се държат различно. При BMW с проблеми с имобилайзера, стартерът обикновено дори не завърта, а повечето модели ви позволяват да опитате да запалите сами. Но при Рено, както и в някои други модели, двигателят обикновено запалва, но след няколко секунди спира. След това се стартира отново и след същото време спира. Това може да продължи безкрайно.

 

Повредата при синхронизацията на имобилайзера възниква поради:

  • използване на неоригинален ключ или загуба на неговия чип;

  • разреждане на батерията в ключа, ако схемата си осигурява захранването от нея;

  • повреда в ключа;

  • автомобилната аларма е повредена;

  • неизправности по веригата на захранващия блока за управление на двигателя.

 

За всеки случай, можете да проверите дали имате чип във вашия ключ.

 

Ако в колата ви има бордови компютър, отказът на имобилайзера ще бъде оповестен във вид на съобщение от типа IMMO или SECRET SERVICE, KEY или мигащ жълт светодиод. Трябва да се помни, че ако сте запалили колата и сте я карали няколко стотин метра, имобилайзерът вече се е синхронизирал с блока за управление на двигателя, а внезапното му спиране няма да бъде свързано по никакъв начин с този проблем. Тоест: спирането на двигателя по време на движение не е проблем с имобилайзера!

 

2. Неизправност със сензора на коляновия вал

Той е отговорен за общата синхронизация на запалването, както при бензиновите, така и при дизеловите двигатели. Ако сензорът е дефектен, тогава в 95% от случаите колата изобщо няма да запали. Но ако сензорът е на ръба на неговата работоспособност, двигателят може да глъхне. Факт е, че сензорът обикновено е електромагнитен. Той представлява индукторна намотка с изключително тънък проводник върху магнитното ядро. По време на работа и износване, влагата може да проникне в него. Когато двигателят загрява по време на движение, бобината на сензора може да се отвори и двигателят да изгасне. След това, докато се мъчите в опитите си да го запалите, двигателят се охлажда, бобината на сензора отново дава на контакт и колата започва да работи, сякаш нищо не се е случило. И така: типична ситуация на дефектен сензор на коляновия вал: двигателят стартира докато е студен без проблеми, след около 15 минути движение внезапно спира, след което се лутате около колата за половин час, отново запалва без проблеми и т.н.. Съвет за автомобилистите - навлажнете парцал със студена вода и го поставете на сензора. Така той ще се охлажда докато си стигнете до вкъщи.

Между другото, на студено, тази неизправност може и да не бъде диагностицирана.

 

3. Неизправност на разходомера

Този сензор участва в качественото формиране на сместа. Ако разходомерът е запушен (това често се случва при бързите двигатели, той се запушва с масло), сместа се образува обогатена и може да напълни свещите. На празен ход в задръствания или при движение по инерция, това може да доведе до спиране на двигателя. След това с трудност мотора ще запали отново и т.н. Можете да опитате да почистите разходомера със средство за почистване на карбуратори. Много автомобилисти го изключват напълно и ако колата престане да глъхне, карат така няколко години.

 

Поставянето на нов разходомер вместо силно замърсения стар ще реши проблема за кратко време. Ако уплътненията на буталната група или клапаните са износени, сензорът скоро отново ще се замърси.

 

4. Системата за запалване на бензиновите ДВГ

Ако една от свещите бъде залята или се пробие един от високоволтовите проводници, двигателят обикновено няма да спре. Но, ако бобината на запалването (ако е единична или двойна) се повреди при нагряване, тогава колата може периодично да спира и след известно време отново да пали. Понякога по намотката се образуват микропукнатини. При мокро време може да проникне влага и колата внезапно да спре. Понякога при поливане или преминаване през локва, системата за запалване се намокря с дъждовна вода. След това, докато изсъхне, всичко се връща към нормалното си състояние. Има само един начин за проверка на бобината на запалителната система: да я прозвъните с помощта на обикновен мултицет.

 

5. Регулаторът на оборотите на празен ход

Ако оборотите на празен ход не са настроени правилно или регулатора е залепнал, двигателят може да остане на празни обороти. Можете да опитате да почистите байпасния регулатор и регулатора на стъпковия двигател.

 

6. Въздушно изпускане

Обикновено води до неравномерна работа на двигателя, който може да изгасне при рязко движение на педала на газта. В много сервизи, за откриването на местата за изтичане се използват дим-машини, а опитните автомобилисти използват добрата стара цигара.

 

7. Износване на помпата с високо налягане

Ако съществува съмнение за горивната помпа, по-добре е да я отстраните и да я подложите на диагностика.

 

8. Ниско налягане на клапаните

Обикновено, изгасването на двигателя е по вина на електронно-клапанния регулатор на налягането, който се намира в горивната помпа. По правило, промиването на клапана не дава резултат.

 

9. Износване на горивната помпа

В много ситуации, горивната помпа остава във визуално работно състояние, тоест изглежда, че помпата е наред. Но нейната производителност и налягане падат до критични стойности. Тя се завърта и качва налягане, след което спира и налягането намалява с порядък. След това колата тръгва, след което изгасва. Без съмнение трябва да смените горивната помпа. Сега самите помпи са по-евтини, могат да бъдат заменяни и без инструменти, които струват пари.

 

10. Повреда в алармата на автомобила

Честа неизправност. Ако алармата е поставена непрофесионално, а още по-лошо в гараж, то тя може да даде дефекти веднага. След 7 години работа, всички аларми започват да се развалят. Обикновено, за да се предотврати кражба, алармените устройства използват веригата на горивната помпа. Ако сигнализацията не успее да предотврати кражбата, горивото се прекъсва. Сега като цяло стана модерно да не се поставят аларми, а да се отстраняват. Все повече и повече има такива обръщения към сервизните центрове. Съвет: инсталирайте алармата само при надеждни сервизни станции; Купувайки употребяван автомобил, разберете координатите на този, който е поставял алармата на колата.

 

Ако колата ви започва периодично да спира, докато шофирате, а след това запалва, незабавно разрешете проблема, определете причината за неизправността и я отстранете. В противен случай рано или късно колата за дълго ще спре да работи.

За отстраняване на други неизправности, прочетете и останалите материали в нашия блог.

Може да харесате още

Блог Меню 0 лв.
Бисквитки
Приемам
Нагоре