Реле за подгревни свещи
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
Често през студените месеци, дизеловите двигатели имат трудности със запалването и за решаването на ситуацията се появиха специалните свещи с подгряване. Кое устройство ги управлява ще разберем сега и ще видим как се сменя.
КАКВА Е ФУНКЦИЯТА МУ В ЗАПАЛИТЕЛНАТА СИСТЕМА?
Тъй като подгряването на горивото е краткотрайно, е необходимо специално реле, грижещо се за навременното изключване на напрежението. То също регулира нивото на температурата и сработва в зависимост от показанията на датчика за оборотите на коляновия вал. Съвременните дизелови двигатели са така проектирани, че загряването се извършва не само преди запалването, но и след това. Така значително се намалява шума и отделяните в околното пространство вредни емисии.
Ако обаче нагряването продължи твърде дълго, ще дестабилизира работата на цялата горивна система и ето тук отново се вижда ролята на включващото и изключващо устройство. Накратко може да се каже, че релето за подгревни свещи е електронна джаджа, имаща способността да затваря или отваря електрическата верига при настъпване на промяна в дадена контролируема величина.
КАК СЕ СМЕНЯ?
За да стигнем до заключението, че повредата наистина е в релето, то следва да знаем симптомите, сигнализиращи за това. Например, запалването през зимата става доста трудно или работата е нестабилна. Друг проблем, който се наблюдава е изпускането на много вредни емисии в пространството или внезапно увеличение на разхода на гориво. Ако наблюдавате подобни явления, то направете нужната проверка за да установите от къде идват неизправностите.
Ако се нуждаете от подмяна, за щастие, процесът не е труден и може да се извърши и от не особено специализиран шофьор. Ето и стъпките, които да предприемете:
-
извадете всички клеми от устройството и го отстранете;
-
почистете добре мястото, където е било поставено;
-
развъртете всички свещи и повторете процеса в обратния ред със същата последователност, само че с поставяне на новия елемент.
Важен момент при подмяната е да запомните местата не всеки от кабелите, защото тяхното объркване ще доведе до неизправности и последващи проблеми.
Защо да изберете онлайн от t-Auto?
Защото работим от дълги години на отрасловия пазар и се стараем да предлагаме висококачествени продукти на евтини цени. Така хем всеки наш клиент ще бъде удовлетворен от покупката си, хем той ще има възможността да помогне на свои познати, насочвайки ги от къде да купуват части и за своите автомобили. Още повече, че магазинът ни е с изключително интуитивен интерфейс и специална поетапна система, свеждаща до минимум покупката на несъвместими с модела на автомобила авточасти.
Нашият екип от експерти обича работата си и винаги е готов да съдейства при трудности в избора или при допълнителна консултация преди пазаруване. За всичко това, задължително се свържете с нас!