Маслен филтър
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
Смазочната система в един двигател е от критично значение за правилната и дълготрайна работа на целия механизъм. Ето защо, пречистването на маслото е важно и за това се грижи масления филтър. Какви обаче са неговите функции и последиците ако не бъде сменен навреме, ще разберем заедно по-долу.
Предназначението на маслото предимно е да смазва триещите се помежду си елементи от един цялостен механизъм, значително забавяйки тяхното износване и загряване. Въпреки това обаче, износване все пак има (макар и значително по-бавно) и вследствие на това се отделят различни малки стружки и други замърсявания. Ако пречиствателя липсва, то много бързо смазочната течност ще се насити с тези частици и ще престане да изпълнява функцията си. Ето защо, филтриращият елемент в случая е много важен.
Като цяло, смяната му се извършва с тази на маслото, но какво ще се случи, ако не бъде сменен навреме? Вие по нищо няма да разберете, че пречиствателя се е запушил, защото във вътрешността му има т.н. байпасен клапан, който се отваря и маслото не преминава през филтърната хартия, а я заобикаля и се връща обратно в системата.
От тук вече започва постепенното насищане на смазката с мръсотия, загуба на нейните характеристики и задръстването на различните канали и маслената помпа. Започва недобрата смазочна дейност, отделяне на повишена топлина, триене и шум. Нарушава се дейността на двигателя, а накрая той блокира напълно и се налага основен ремонт. Това е доста по-скъпа процедура и спестените пари от покупката и смяната на консуматива, няма да Ви стигнат във никакъв случай.
Съществуват два вида филтриращи елементи:
-
частичнопоточен - за да се използва, маслената система е разделена на два кръга, като в единия замърсения смазочен материал свободно циркулира из компонентите, а в другия кръг една част от маслото се филтрира. В крайната точка се пречиства цялата течност;
-
пълнопоточен - пропуска през филтърната си хартия целия поток, а във вътрешността си има байпасен клапан, който регулира налягането в системата. Ако то бъде надвишено, например при пълно запушване, той се отваря и пропуска мръсната течност, предотвратявайки увреждането на уплътненията и триещите се части.
Изберете и купете онлайн от t-auto.bg
За да успеем да удовлетворим в максимална степен потребителското търсене и потреблението, в магазина постоянно се стремим да поддържаме голямо разнообразие на видове маслени филтри. Така покриваме голяма част от разпространените в страна марки и модели автомобили, запазвайки цените достъпни, но без компромиси в качеството. Това е възможно, благодарение на директното ни сътрудничество с брандовете и пазаруването на едро.
За допълнителна консултация и съдействие при избора или покупките, задължително се свържете с наш оператор. Той е на разположение през работните дни, а помощта ни е БЕЗПЛАТНА, така че възползвайте се!