Съединител
Маховик
Притискателен диск
Феродов диск
Аксиален лагер
Горна помпа съединител
Долна помпа съединител
Жило за съединител
Ремонтен комплект горна помпа
Ремонтен комплект долна помпа
Комплект помпи за съединител
Болтове за маховик
Маркуч съединител
Направляващ лагер съединител
Съединителят на един автомобил работи по един и същи начин, независимо дали той е с ръчно сменяне на скоростите или автоматично. И при хидравличната трансмисия, и ръчната, той свързва двигателя и неговата трансмисия като по този начин осигурява превключването на предавките да става плавно.
Основната причина смяната на предавките да става плавно, е именно лагер помпата, но за да разберете как тя помага за гладкия ход при смяна, първо трябва да знаете системата за работа на съединителя. Той има притискателен и феродов диск като първия указва натиск върху втория, за да достигне маховика.
И тук влиза в роля главината на диска. Тя е свързана към основния вал и движейки се свободно около него, тя осигурява плавното движение с помощта на пружини, намиращи се върху корпуса й. Пружините на главината улавят вибрациите и това се отразява на лекото преминаване от една предавка в друга.
Не по-малко важна е и ролята на лагер помпата в този момент. Тя е свързана към вилка с лост, който в същото време е прикрепен към кабел или друг лост, водещ до самия педал на съединителя. По този начин се свързват задвижването на колата и съединителя и само когато педалът на съединителя е натиснат от водача на автомобила, се осъществява въртящият момент на лагер помпата.
Честите натоварвания към лагер помпата водят и до честото й износване като една от най-важните части на автомобил.
Обикновено това най-лесно може да се улови чрез различните звуци, които се появяват при натискане на педала на съединителя. Други чести признаци на проблем с вашата лагерна помпа са затруднено или невъзможно включване на предавките.
Често производителите на автомобили препоръчват смяна на целия съединител при повредена или износена лагер помпа, тъй като останалите елементи на съединителя имат същия експлоатационен живот като нея.
Монтажът и демонтажът на съединителя не са лесна задача, затова смяната на лагер помпа е най-добре да бъде оставена на експерти, които се занимават професионално с ремонти на автомобили. Макар производителите да препоръчват такава смяна на всеки до 100 000 км, това може да се наложи да се направи и по-рано при липсата на добра поддръжка.