Комплект за смяна масло автоматик
Картер автоматична кутия
Гарнитура автоматик
Хидротрансформатор
Маслен радиатор автоматик
Вилка за съединител
Жило скорости
Тампон скоростна кутия
Синхронизатор
Скоростен лост
Семеринг скоростна кутия
Лагер скоростна кутия
Муфа скоростна кутия
Ремонтен комплект скорости
Букса автоматична кутия
Превключващ клапан автоматик
Мехатроник
Щека масло автоматик
Маншон скоростен лост
Превключваща щанга
Хидротрансформаторът е механично устройство, използвано в автомобилните и индустриални машини за трансмисия. Той се използва за предаване на въртящ момент от двигателя на машината към трансмисията, като същевременно осигурява гладко стартиране и спиране на машината.
Хидротрансформаторът се състои от две главни части - помпата и турбината, свързани чрез маслена среда. Вътрешността на хидротрансформатора е изпълнена с масло, която се върти около централната ос на устройството.
Когато двигателят на машината се стартира, помпата на хидротрансформатора се върти заедно с него. Помпата изпомпва маслото в турбината, която също започва да се върти. Когато двигателят работи на ниски обороти, маслото в турбината създава достатъчно налягане, за да осигури здраво задвижване на машината.
Когато обаче машината трябва да започне да се движи бързо, помпата на хидротрансформатора ускорява въртенето на маслото в турбината, която вече не може да изпомпва маслото обратно в помпата. Това дава възможност на машината да се задвижи бързо, без да е необходимо да се променят скоростите на трансмисията.
Хидротрансформаторите са полезни за машини, които работят с променливи скорости, защото те могат да осигурят гладка трансмисия без прекъсвания във въртящия момент. Освен това, те са много ефективни при стартиране на тежки товари и в ситуации, когато е необходимо бързо ускорение, без да се налага да се променят скоростите на машината.
Цената на хидротрансформаторите може да варира значително в зависимост от различни фактори, като марката и модела на устройството, неговите спецификации, размера и капацитета му, както и от местните пазарни условия. Освен това, цените могат да се различават и в зависимост от доставчика или дистрибутора, от които закупувате хидротрансформатора.
Хидротрансформатори могат да се закупят от различни места, включително:
Преди да купите хидротрансформатор, винаги е важно да проверите спецификациите на устройството и да се уверите, че е съвместимо с машината, за която е предназначено. Трябва да проверите и гаранционните условия, като вземете предвид фактори като продължителността на гаранцията, обхвата на покритие и условията за възстановяване на парите.
Ако в традиционния случай, за отделянето и съединяването на коляновия вал и скоростната кутия се използва триене, то при хидросъединителя подобен ефект не се наблюдава. Какъв е принципът му на работа и неговите особености, ще разберем заедно в поредния ни материал.
Водещото колело заедно със заобления корпус на хидросъединителя са закрепени към коляновия вал на двигателя, а турбинното колело е свързано с водещия диск на фрикционния съединител. И двете се намират в един объл корпус, чийто обем е изпълнен с работна течност - масло с нисък вискозитет.
Остриетата на колелата са разположени радиално едно на друго и когато коляновия вал на двигателя се завърти, водещото колело също се завърта и завихря течността, която завърта и другото колело, в следствие на образувалата се центробежна сила. Ето как всъщност се извършва и предаването на въртящия момент. Така се осигурява напълно плавно предаване и се намалява динамичното натоварване върху трансмисията и се поемат торсионните вибрации.
Важно е да се отбележи, че подобно изпълнение се среща само при автоматика и боксуване чрез рязко отпускане всъщност не е възможно.