Катализатор
EGR клапан
DPF филтър за твърди частици
Изпускателен колектор
Предно гърне
Средно гърне
Задно гърне
Изпускателни тръби
Мека връзка ауспух
Скоба изпускателна система
Ударен тампон гърне
Резервни части изпускателна система
Всеки маняк на автотунинга и на различаната визия иска неговият автомобил да изглежда красив, индивидуален и атрактивен. Постигането на това изисква доста сериозни капиталовложения, като едното от тях е в подмяната на изпускателната система със спортна такава. Какво я отличава от обикновената и на всяка кола ли може да се монтира, ще разберем по-долу.
Основната разлика с обичайния аналог се крие във външния вид и специфичното “ръмжене” на двигателя. Дизайнът на спортното гърне е изключително атрактивен и е важен елемент от цялостната визуална промяна на МПС. От друга страна, звученето на колата наподобява страховит звяр, което кара хората да се обръщат след Вас, когато преминете покрай тях. Този тип гърнета притежават заглушител на високите честоти, така че издаваният звук да е нискочестотен (басов).
Важно е да се знае, че при прецизна и правилна настройка на изпускателната система, мощността на автомобила може да се увеличи максимум с 5-10%. Не очаквайте обаче големи стойности и осезаеми промени. В същото време, този елемент спомага за намаляване ефекта на изгорелите газове върху мощността на двигателя.
Не е препоръчително да се поставя на всяка кола. Наличието му се изисква в случай, че допълнително сте правили тунинг на двигателя и неговата мощност е значително увеличена. В подобен случай, отделяните газове са много повече от преди и съответно е необходимо подобрение и по изпускателната система. В подобен случай обаче ще се увеличи и издавания звук от колата, защото ще се увеличи скоростта на движение на газовете, но можете да използвате подходящ заглушител за целта.
Основно се отличават два вида по начина на свързване и заглушаване:
паяци - казват им така, защото колектора има формата на паяк, особено ако двигателя е четири цилиндров. Съществува схема на свързване 4>2>1. Тоест, от четирите тръби на всеки от цилиндрите се прави преход към две и после към една, от където вече става изпускането на газа в околното пространство. Другата схема на свързване е 4>1, където се наблюдава по-къс преход на колектора. Последната схема се използва при спортните мощни автомобили. Предната конфигурация е за любителския тунинг.
банки - тип заглушители, работещи на принципа на многократното отражение на звука в лабиринт от тръби и преминаването му през звукопоглъщащ материал, като стъклена вата. Този тип може да бъде пригоден за всякакви видове коли (по клас и литри). При тях моделите са с една тръба или двуцевка
Поръчайте онлайн от t-auto.bg
Ние можем да предложим значително разширена продуктова гама от различни авточасти, включително и отделни видове за дизел и бензин, както и различни накрайници на крайно достъпни цени. При необходимост от беседа с професионалисти относно изясняване на даден проблем с колата или начина на монтаж, модели и номера, задължително ни потърсете. Нашите екипи по клиентска поддръжка са със задълбочени познания в областта на автомобилите, така че можете да им се доверите! Успех!