Бутала
Сегменти
Основни лагери
Биелни лагери
Аксиални шайби
Колянов вал
Биела
Цилиндрова риза
Тапа за блок
Както знаем, коляновия вал се върти с високи идващи от двигателя обороти, благодарение на специалните му лагери. Защо обаче се износват и какво да правим в подобни случаи? Как да удължим животът им и кога се извършва смяната? Защо онлайн покупките в t-Auto са препоръчителни и какви авточасти за двигателя ще откриете тук? Нека разберем заедно!
Това са, осигуряващите свободното въртене на коляновия вал, авточасти. Неговото задвижване идва от двигателя. Въпреки, че съществуват отделни видове, основно лагерите за колянов вал се състоят от два по-малък и по-голям по диаметър пръстени, между които има малки сачми, осигуряващи лагеруването между двата пръстена. Когато се повредят, единственото решение е тяхната смяна или смазването им с масло преди появата на проблем.
Обикновено, коляновия вал задвижва и пистовия ремък, който предава движението от двигателя върху допълнителния обтегач и различните прикачени към него ролки, включително и тази на помпата за маслото. Разбира се, след като има движение и триене между отделните метални детайли, е необходимо и тяхното смазване или те бързо ще се износят и ще станат за смяна. За това обаче ще стане дума по-долу в статията ни.
Както вероятно се досещате от последното изречение, вследствие триещите процеси между металните елементи, настъпва износване и нормалната работа на лагерите се нарушава, особено ако няма масло за смазването им. Обикновено това са луфтове, които с времето се увеличават. Подобна неизправност се отстранява само чрез смяна или с редовното им смазване с масло преди неговата поява.
Разбира се, тяхното износване се дължи основно на екстремните условия на работа. Когато моментът настъпи, обикновено се появяват различни странични шумове при работата на двигателя или при превключване на предавките. За повече информация се свържете с нашите оператори от t-Auto.
Грижата се свежда предимно до тяхното смазване с масло, защото в противен случаи се наблюдава голямо триене между отделните метални детайли, тяхното бързо износване и съответно нужда от смяна. Вследствие на това се наблюдава силно нагряване на метала и неговата деформация от високата температура.
Цената на лагерите на коляновия вал може да варира в значителна степен в зависимост от марката и модела на автомобила, както и от марката на лагерите. В среден размер, цената на лагерите на коляновия вал може да бъде между 40 и 300 лева за комплект от два или три лагера. Възможно е да има по-евтини или по-скъпи варианти на база на марката на лагерите и наличието на други функционалности.
Важно е да се има предвид, че цената не включва разходите за монтаж и труд на механик. Преди да закупите лагерите на коляновия вал, е добре да проверите спецификациите на автомобила си и да се консултирате с професионалист или механик за правилният избор на детайлите.
Освен това, не забравяйте, че замяната на лагерите на коляновия вал е сложен и трудоемък процес, който изисква професионални умения и оборудване.
Защото:
1) На първо място, нашият виртуален щанд е много богато зареден с разнообразни авточасти за повечето марки коли.
2) Правим изключително бързи доставки, защото разполагаме с нужния асортимент без чакане на доставки от чужбина.
3) На следващо място, всеки клиент на t-Auto получава правото на безплатна консултация със специалист преди покупката.
4) За да се възползвате и Вие, можете да посетите t-Auto онлайн още сега и да направите поръчката си на пистов ремък, филтър, обтегач и много други авточасти на отлични цени. Ако има допълнителна нужда от уточнения, колегите ни ще се свържат с Вас.