Педал на газта
Дроселова клапа
Горивна помпа
Инжекторна дюза
Дихтунг за дюза
Помпа-дюза
Бензинова дюза
Горивна помпа - ГНП
Потенциометър на дроселова клапа
Регулатор налягане на горивото
Акумулатор налягане на горивото
Разпръсквач дюза
Дюзодържач
Горивен нагревател
Гърловина на резервоар
Уплътнение горивопровод
Резервоар за гориво
Капачка резервоар
Държач горивен филтър
Регулатор налягане комън рейл
Уплътнение горивна помпа
Гарнитура дроселова клапа
Връзки за обратна нафта
Стъпков мотор
Помпа за вторичен въздух
Части за карбуратор
Дозиращ модул Ad Blue
Диса клапа
Ламбда сонда спомага за правилното отчитане на остатъчното съдържание на кислород в изгорелите газове. Защо това е необходимо, кои са симптомите за проблеми с нея и как да я проверяваме за работоспособност ще разберем от поредния ни материал.
За да е възможна нормалната работа на двигателя и той да функционира с най-добрите си характеристики и показатели, на него му е необходима отлично съставена горивно-въздушна смес. За да може електронният блок за управление на автомобила правилно да прецени съотношението, той изисква подаване на информация относно постъпващия и остатъчния кислород. Именно с точното отчитане на последните е ангажирана и О2 сондата.
Точното съотношение на горивно-въздушната смес е в пропорция 1:14,7, където за изгарянето на 1 кг гориво са нужни 14,7 кг въздух. Именно съотношението на подадения към цилиндрите кислород и теоретичното количество за правилното изгаряне се нарича ламбда, която е равна на 1. Ако е по-малко от 1, то значи има липса, а при по-голямо от 1 - излишък. Ето защо всъщност е толкова необходимо измерването дори и на изгорелите вече газове.
Към момента са познати два типа, а именно универсална ламбда сонда и широколентова ламбда сонда. Първият тип сонди се поставя при тясна група от автомобили на един и същ производител, оборудвани с идентичен двигател и електроника. Вторият вид сонди са по-прецизни в измерването и те не само казват на контролния блок дали има насищане или дефицит на въздух, но подават въпросните данни с детайли и така по-прецизно се контролира процеса на смесване.
Тъй като въпросният сензор всъщност представлява един консуматив, изискващ периодичната му подмяна, той се нуждае от профилактика на всеки 30 000 км пробег и смяна на всеки 140 000 км. Симптомите за неработещ датчик са:
прекъсване на двигателя по време на неговата работа;
повишен разход;
преждевременно задръстване на катализатора;
повишени норми за токсичност.
Проверката за работоспособност на една ламбда сонда се извършва според показанията на прикачения към куплунга на датчика волтметър и изкуствено увеличения подаван бензин. Това се постига чрез принудителното вдигане на оборотите на автомобила до 2500 об/мин и изкуственото обогатяване на горивната смес с бензин, докато оборотите спаднат до 200 об/мин. При подобен сценарии на изпълнение, ако волтметъра отчете бързо покачване на напрежението до 0,9 волта, то значи сензорът е изправен. Ако обаче реакцията на измервателния уред е твърде бавна или показанието е 0,8V, е настъпил моментът за смяна на вашата ламбда сонда.
Възможно е обаче да се налага и простото почистване на консуматива и той да започне да функционира отново коректно. Замърсяването на една ламбда сонда настъпва от употребата на некачествен бензин и т.н. При работа на газ обаче, се използва т.н. емулатор, симулиращ коректното отчитане на датчика и предотвратява трупането на грешки в компютъра.
Защо да поръчате ламбда сонда онлайн от t-Auto?
Защото при нас в магазина ще откриете само най-съвременни измервателни сензори за коли на отлични цени и с гаранция. Стараем се да поддържаме повишено продуктово разнообразие за да покрием по-голям обхват от марки коли и да сме полезни на повече хора. Също, при нужда от помощ при избора, пазаруването или навигацията в сайта, непременно се свържете с нас. Нашите експерти ще Ви съдействат в процеса. Очакваме Ви!