Телефон за връзка087 726 2343 Пазарска количка ( 0 ) Пазарска количка
Меню

Ламбда сонда


Ламбда сондата спомага за правилното отчитане на остатъчното съдържание на кислород в изгорелите газове. Защо това е необходимо, кои са симптомите за проблеми с нея и как да я проверяваме за работоспособност ще разберем от поредния ни материал.

 

ЗА КАКВО СЛУЖИ ЛАМБДА СОНДАТА?

За да е възможна нормалната работа на двигателя и той да функционира с най-добрите си характеристики и показатели, на него му е необходима отлично съставена горивно-въздушна смес. За да може електронния блок за управление на автомобила правилно да прецени съотношението, той изисква подаване на информация относно постъпващия и остатъчния кислород. Именно с точното отчитане на последните е ангажирана и О2 сондата.

 

Точното съотношение на горивно-въздушната смес е в пропорция 1:14,7, където за изгарянето на 1 кг гориво са нужни 14,7 кг въздух. Именно съотношението на подадения към цилиндрите кислород и теоретичното количество за правилното изгаряне се нарича ламбда, която е равна на 1. Ако е по-малко от 1, то значи има липса, а при по-голямо от 1 - излишък. Ето защо всъщност е толкова необходимо измерването дори и на изгорелите вече газове.

 

Към момента са познати два типа, а именно универсална и широколентова. Първият тип се поставя при тясна група от автомобили на един и същ производител, оборудвани с идентичен двигател и електроника. Вторият вид са по-прецизни в измерването и те не само казват на контролния блок дали има насищане или дефицит на въздух, но подават въпросните данни с детайли и така по-прецизно се контролира процеса на смесване.

КАК СЕ ПРОВЕРЯВА?

Тъй като въпросният сензор всъщност представлява един консуматив, изискващ периодичната му подмяна, той се нуждае от профилактика на всеки 30 000 км пробег и смяна на всеки 140 000 км. Симптомите за неработещ датчик са:

  • прекъсване на двигателя по време на неговата работа;

  • повишен разход;

  • преждевременно задръстване на катализатора;

  • повишени норми за токсичност.

 

Проверката за работоспособност се извършва според показанията на прикачения към куплунга на датчика волтметър и изкуствено увеличения подаван бензин. Това се постига чрез принудителното вдигане на оборотите на автомобила до 2500 об/мин и изкуственото обогатяване на горивната смес с бензин, докато оборотите спаднат до 200 об/мин. При подобен сценарии на изпълнение, ако волтметъра отчете бързо покачване на напрежението до 0,9 волта, то значи сензорът е изправен. Ако обаче реакцията на измервателния уред е твърде бавна или показанието е 0,8V, е настъпил моментът за смяна.

 

Възможно е обаче да се налага и простото почистване на консуматива и той да започне да функционира отново коректно. Неговото замърсяване настъпва от употребата на некачествен бензин и т.н. При работа на газ обаче, се използва т.н. емулатор, симулиращ коректното отчитане на датчика и предотвратява трупането на грешки в компютъра.

 

Защо да поръчате онлайн от t-Auto?

Защото при нас в магазина ще откриете само най-съвременни измервателни сензори за коли на отлични цени и с гаранция. Стараем се да поддържаме повишено продуктово разнообразие за да покрием по-голям обхват от марки коли и да сме полезни на повече хора. Също, при нужда от помощ при избора, пазаруването или навигацията в сайта, непременно се свържете с нас. Нашите експерти ще Ви съдействат в процеса. Очакваме Ви!

t-auto.bg © Всички права запазени

връщане на поръчка
Връщане на поръчка
Можеш да върнеш закупения продукт до 14 дни след покупката. Необходимо е единствено да запазиш аксесоарите и опаковката!
плати при доставка
Плати при доставка
Заплащането става при доставка, при получаване на стоката на посочен от Вас адрес или до поискване, плащате директно на куриера.

Нагоре

t-auto.bg използва "cookies"
Използваме бисквитки (cookies), за да подобрим
работата на уеб сайта. Разглеждайки съдържанието,
Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Разбрах
Прочетете повече