Категория Ходова част
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
ХОДОВА ЧАСТ
Състоящо се от различни допълващи се взаимно компоненти, окачването на автомобила представлява звено, служещо за осъществяване на преходната връзка между пътя и купето. Какви са съставните му компоненти и как да разберем, че е възникнала неизправност в него ще разберем в поредния ни материал.
ОТ КАКВО Е СЪСТАВЕНА ХОДОВАТА ЧАСТ НА АВТОМОБИЛА?
Въпреки своята сложност и постоянното добавяне на отделни компоненти, с цел подобряване на механизма на работа и комфорта на пътниците в превозното средство, то има три основни съставни части:
-
Еластични - поемащи неравностите на пътното платно, именно чрез своята гъвкавост и еластичност;
-
Водещи - чрез тях се определя насоченото движение на колелата и се извършва връзката между тях и носещата система;
-
Амортисьори - предназначението им е да поемат неравностите на пътното платно, например след преминаване на колелата през дупка или релеф на платното.
Съществуват два вида автомобилно окачване - зависимо и независимо. Характерното при първото, е че при преминаване на някоя от гумите по неравност, оказва странично накланяне и върху другата, която преминава по равен участък. Това е така, защото и двете са свързани на една ос и твърд мост помежду си. Те при всякакви ситуации са абсолютно успоредно разположени помежду си и перпендикулярни на пътя.
При по-съвременната независима ходова част, връзката между колелата е гъвкава и промяната в положението на едното не указва влияние върху позиционирането на другото. Също така, се дели на предно и задно, като в първия случай задвижването е отпред, а във втория отзад.
КАК ДА РАЗБЕРЕМ, ЧЕ ИМАМЕ ПРОБЛЕМ С ОКАЧВАНЕТО?
Възникването на каквито и да е аномалии с поведението на превозното средство, пряко свързани с носещата система е индикация за възникнали неизправности. Това например е самостоятелното отклонение на колата от правата посока, без да движите волана настрани. Подобно поведение се наблюдава при нарушаване местоположението на гумите.
Нехарактерните вибрации и подрусвания при спиране също може да се дължат на проблеми с амортисьорите. Генерирането на различни звуци отново е възможно да е породено от износването на различните скрепителни елементи, счупени пружини и т.н.
Неравномерното и прекомерно износване на гумите е индикация пък за нарушения в съосието и промяна в местоположението им, вероятно поради деформация на моста или друго. Разбира се, проблемите могат да са доста, но няма да се спираме на всеки от тях. Все пак споменахме най-често проявяващите се и ако забележите някой от тях, задължително съвсем скоро отидете на ремонт, за да платите възможно най-малко пари.
Защо да поръчате онлайн от t-auto.bg?
Защото високото качество в онлайн магазина е гарантирано от съвместната ни работа непосредствено с производителите. В същото време, цената на продуктите ни е съвсем приемлива и съответстваща на качествената изработка, а пълната ни складова база е гаранция за бърза доставка до посоченият от Вас адрес, така че доверете ни се. За въпроси и съвети, свържете се с експертите ни през работни дни.