Категория Охлаждане двигател
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
ОХЛАЖДАНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ
Работните процеси на двигателя протичат при високи температури, които по някакъв начин трябва да се разсейват за да се гарантира дългосрочната работа. И ето тук на помощ идва охладителната система. Сега ще разберем как функционира тя и от какви части е съставена.
КАК ФУНКЦИОНИРА СИСТЕМАТА ЗА ОХЛАЖДАНЕ НА ДВИГАТЕЛ?
Принципът на работа се основава на принудителна циркулация чрез водна помпа на охладителна течност в областите с голямо температурно отделяне. В началото, движението се осъществява при затворен термостат, без участието на радиатора до достигане на определена работна температура. В случаите на стойности около 100 градуса по Целзий, термостатът се отваря и течността се пренасочва в по-голям кръг на движение, постъпвайки в радиаторната секция.
При по-екстремни температурни условия, например през летните горещини, когато флуида няма време да се охлади до нужното ниво, автоматично се включва електрически вентилатор, допълнително обдухващ радиатора и части от двигателя. След достигане на определено температурно ниво, вентилаторът се изключва самостоятелно.
КАКВИ ЧАСТИ СА НЕОБХОДИМИ?
Цялостната система за охлаждане се състои от следните отделни компоненти:
-
радиатор - кух метален оребрен съд с определен обем на вместимост, през който преминава антифриза за ускорен топлообмен;
-
разширителен съд - съдържа запас от антифриз, който се използва в случаите на достигане на точка на кипене;
-
помпа за охлаждащата течност - принудително задвижва флуида през тръбите на инсталацията;
-
вентилатор - концентрира допълнителна въздушна струя от околното пространство към ридаторния съд;
-
термостат - автоматично отваря и затваря отделните кръгове, следейки промените в градусите на охлаждащия флуид.
Купете сега от t-auto.bg
Само при нас в онлайн магазина t-auto Ви очаква огромно разнообразие от авточасти на ХИТ-цени с големи привилегии, като възможност за безплатна беседа с експерт консултант на фирмата. Така, ще можете да обсъдите проблемите с автомобила си и заедно да вземете най-удачното решение. В същото време, голямата и разнообразна складова база с налични авточасти ни позволява бързо да изпратим поръчката Ви и да я получите за максимално кратко време.
Отделно, качеството на продуктите ни е без аналог, защото те излизат от центровете на разработчиците и вероятността от попадение на фалшификат е нулева. Още повече, че допълнително ние правим визуални проверки на всеки от детайлите и при съмнение за нередност, в никакъв случай не ги пускаме за продажба, така че доверете ни се!