Задно гърне
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
Както вероятно всеки от нас знае, моторното превозно средство, в следствие от вътрешното горене в неговия двигател, образува газове, които отнякъде трябва да излязат. За целта се използва т.н. задно гърне. Какво представлява то и как да разберем, кога е дошло времето за неговата смяна, ще разберем сега. Ще представим и особеностите на спортното гърне, така че ще бъде интересно.
КАКВО Е ЗАДНО ГЪРНЕ
Автомобилът се състои от множество различни системи, всяка от които изпълнява определена дейност и има съответното предназначение. Една от тях е изпускателната система, чиято задача е да придвижи изгорелите газове от цилиндрите на двигателя до съответното място, откъдето те да излязат в околното пространство.
Тази система се състои от катализатор, изпускателен колектор, резонатор и т.н. Крайният компонент, наричан още задно гърне, е последният, преди напускането на излишните газове. Запушването на тази тръба или наличието на ограничаване на движението всъщност ще намали мощността на двигателя.
КОГА Е ДОБРЕ ДА СЕ СМЕНЯ
Както споменахме, при различните околни условия и начини на употреба на превозното средство, момента за смяна може да настъпи в различно време. За това експертите препоръчват извършване на проверка на всеки 20 000 км пробег. Тук е добре да обърнем внимание, че обикновено, животът на задното гърне е около 80 000 км, но при употреба в градски условия, това число намалява до 60 000 км.
Признаците за повреда на компонента е например появата на повишено бръмчене на автомобила, тракане на метални елементи и внезапно повишен разход на гориво.
СПОРТНО ГЪРНЕ
Спортният вариант притежава някои положителни и отрицателни страни, с които е добре да сме запознати, преди да отидем в магазина:
-
повишава мощността на силовия агрегат средно с около 5-10%;
-
ще се повиши шума от превозното средство и той ще стане по-агресивен и мощен;
-
то е с по-продължителна дълготрайност, защото се произвежда от качествени материали.
Сред недостатъците обаче влизат следните особености:
-
употребата на подобен прибор неминуемо ще увеличи разхода на гориво;
-
съществува вероятност да имате проблеми с паленето през зимата, защото тогава двигателя бързо се охлажда.
Тези недостатъци обаче са валидни за хората с евтини коли. За притежателите на мощни спортни автомобили, като Порше Кайен например, подобен прибор ще им е от полза.
Защо да изберете онлайн от T-Аuto.bg
Защото предлагаме само и единствено оригинални резервни авточасти на възможно най-достъпни цени и с гарантирано най-добро качество от производителя. При трудности в избора, в пазаруването или при необходимост да попитате нещо, свързано с продуктите ни, задължително се свържете с наш представител. Очакваме Ви!