Педал на газта
Ламбда сонда
Горивна помпа
Дюза
Дихтунг за дюза
Помпа-дюза
Бензинова дюза
Горивна помпа - ГНП
Потенциометър на дроселова клапа
Регулатор налягане на горивото
Акумулатор налягане на горивото
Разпръсквач дюза
Дюзодържач
Горивен нагревател
Гърловина на резервоар
Уплътнение горивопровод
Резервоар за гориво
Капачка резервоар
Държач горивен филтър
Регулатор налягане комън рейл
Уплътнение горивна помпа
Гарнитура дроселова клапа
Връзки за обратна нафта
Части горивна система
Стъпков мотор
Помпа за вторичен въздух
Клапан за вторичен въздух
Части за карбуратор
Дозиращ модул Ad Blue
Диса клапа
Вероятно новите водачи не знаят какво представлява дроселовата клапа и нейното предназначение. Ето защо, решихме да посветим цяла статия на нея, информирайки Ви още, как правилно да извършвате профилактика за по-голяма дълготрайност.
Тя всъщност отговаря за правилното дозиране на подавания към цилиндрите на двигателя въздух, чрез който се сформира подходящата горивно-въздушна смес. Може да се намира в две положения, а именно в отворено или затворено, а всяко от тях зависи от наличния в горивната камера въздух. Когато той е необходим, тя се отваря, а когато не е нужен, се затваря.
Съществуват два вида, а именно механични и електронни. Първите се използват в по-старите и бюджетни вече автомобили, а принципът им на работа е механичен и много прост. Управлението се извършва чрез стоманен гъвкав тел, прикрепен към педала на газта. Вторите се срещат в съвременните коли, използващи по-прецизни компоненти за достигане на желания въртящ момент и по-икономичен разход. Тук гъвкавата тел на педала за газта липсва, а за правилното управление се грижи ел. системата на колата.
Елементът се намира след въздушния филтър и преди всмукателния колектор, изпълнявайки ролята на въздушно-пропускателен клапан. Когато той се намира в отворено положение, съществува липса на налягане в смукателната система. При неговото затворено състояние, се наблюдава отрицателно налягане.
Експерти всъщност са изчислили, че шофьорът при половин часово каране в градски условия, натиска педала на газта около 100 пъти. От това можем да заключим, че компонентът е ангажиран с немалко количество работа и съответно той бързо се замърсява и изисква профилактика. Симптомите за неговата замърсеност изглеждат в следния вид:
оборотите на двигателя на празен ход са непостоянни;
проблеми при запалването както в студено, така и в топло състояние;
лек спад в мощността на колата;
повишен разход на гориво при обилно покриване на клапата с нагар.
В зависимост от вида (механичен или електронен), неизправността е възможно да се отстрани с почистване или чрез регулиране. В първия случай, това е съпроводено от цялостното разглобяване на частта, нейната визуална диагностика и почистване. Сглобяването се извършва в обратния ред на разглобяването.
При наличие на електронен вариант е необходимо да се прибегне към съответното специализирано оборудване в авто-сервиз и при нужда там да се извърши и ремонта. В доста случаи обаче, самата част не е повредена, а грешка дават някои от контролиращите я сензори.
Защо да изберете от t-Auto?
Защото избирайки нас, Вие залагате на качествените компоненти и достъпна цена. В продуктовата ни гама онлайн ще срещнете голямо разнообразие от разновидности и много голяма част от моделите на отделните авточасти. Също, нашите предложения са с гаранция и 14 дневен срок, позволяващ да върнете покупката си ако прецените, че тя не съответства на нуждите Ви. В случай на необходимост от допълнителна консултация, задължително се обърнете към операторите ни. Те със сигурност ще Ви съдействат. Очакваме Ви!