Педал на газта
Дроселова клапа
Ламбда сонда
Горивна помпа
Инжекторна дюза
Дихтунг за дюза
Помпа-дюза
Бензинова дюза
Горивна помпа - ГНП
Потенциометър на дроселова клапа
Регулатор налягане на горивото
Акумулатор налягане на горивото
Разпръсквач дюза
Дюзодържач
Горивен нагревател
Гърловина на резервоар
Уплътнение горивопровод
Резервоар за гориво
Капачка резервоар
Държач горивен филтър
Регулатор налягане комън рейл
Уплътнение горивна помпа
Гарнитура дроселова клапа
Връзки за обратна нафта
Стъпков мотор
Помпа за вторичен въздух
Части за карбуратор
Дозиращ модул Ad Blue
Диса клапа
Това е елемент на вътрешното горивно-въздушно смесване в двигателите с вътрешно горене, най-често използвани в автомобили. Тя се намира във въздушния път към двигателя и служи за регулиране на количество влизащ въздух в цилиндърите на двигателя.
Главната функция на дроселовата клапа е да ограничава пропускливостта на въздуха, който влиза във впускателната система на двигателя. Това се постига чрез промяна на отвора на й, който контролира влизащия въздух. Когато шофьорът натисне газта, системата на дроселовата клапа реагира и отваря се, позволявайки повече въздух да влезе в двигателя. При намаляване на натискането на газта, тази клапа се затваря, ограничавайки въздушния поток.
Регулирането на въздушния поток от дроселовата клапа е важно за поддържане на правилното съотношение между гориво и въздух във впускателната система на двигателя. Това помага за оптималната работа на двигателя и постигането на по-добра ефективност при изгарянето на горивото, по-добра мощност и намалено замърсяване на околната среда.
Дроселовата клапа може да бъде механична или електронна, в зависимост от модела на автомобила. В съвременни автомобили се използват често електронни системи за управление на този елемент, които се контролират от електронната система на автомобила, в сътрудничество с други сензори, за да осигурят по-прецизно управление на въздушния поток и по-добра реакция на двигателя.
Цената на дроселовата клапа може да варира значително в зависимост от марката и модела на автомобила, местоположението историята на цените на частите и други фактори. Възможно е и да има разлики в цените между различни продавачи и места.
За да получите точна цена за дроселова клапа за вашия конкретен автомобил, препоръчвам ви да се свържете с местни автомобилни магазини, сервизи или онлайн платформи за продажба на автомобилни части. Те могат да ви предоставят актуална информация и конкретни цени спрямо вашите нужди и условия.
Важно е да отбележим, че цената на дроселовата клапа може да варира от няколко десетки до няколко стотинки валута, в зависимост от модела и качеството на частта.
Дроселовите клапи могат да бъдат закупени от различни източници. Ето няколко опции, от които може да потърсите дроселова клапа:
Авторизирани сервизи и дилъри на производителя на вашия автомобил - Те обикновено предлагат оригинални части, но цените могат да бъдат по-високи в сравнение с другите източници.
Автомобилни магазини - Местни или онлайн автомобилни магазини предлагат широка гама от автомобилни части, включително и дроселови клапи. Те често предлагат различни марки и качества на частите, което може да ви помогне да намерите подходяща за вашия бюджет.
Онлайн платформи за продажба на автомобилни части - Има различни уебсайтове, които се специализират в продажбата на нови и употребявани автомобилни части. Някои от популярните платформи са eBay, Amazon, AutoPartsWarehouse и други. При търсенето ви можете да въведете марката, модела и годината на вашия автомобил, за да получите точни резултати.
При избора на източник за закупуване на дроселова клапа, важно е да проверите съвместимостта с вашата марка, модел и година на автомобила, както и гаранциите и политиките за връщане на продавача, ако са налични.
Основното предназначение на дроселовата клапа е да контролира нужното количеството свеж въздух, което постъпва в двигателя, за да състави горивната смес. Тя е част от всмукателната система на двигателите с вътрешно горене, работещи с бензин. Дроселната клапа се поставя между въздушния филтър и всмукателния колектор.
Дроселовата клапа е вид въздушна клапа, която при отваряне налягането във всмукателната система е същото като атмосферното налягане, а при затваряне налягането се намалява до вакуум.
Важното нещо, което прави видовете дроселови клапи различни един от друг, е начинът им на работа. В зависимост от начина на работа те се класифицират на механични и електрически.
Механична дроселова клапа - вече не се използват често в съвременните автомобили. Тя се задейства чрез свързване на жило към педала на газта и дроселовата клапа. Корпусът на дроселовата клапа е компонент на охладителната система на двигателя, съдържащ тръбите от системата за вентилация на картера и системата за рекуперация на бензиновите пари.
Регулаторът на оборотите на празен ход поддържа постоянни обороти на коляновия вал при затворена дроселова клапа, когато автомобилът се стартира, загрява или ако работи допълнително оборудване. Той е съставен от стъпков мотор и клапан, който променя количеството въздух, постъпващо в смукателния тракт, като избягва тялото на дроселовата клапа.
Съвременните автомобили са оборудвани с електронно управляванa дроселовa клапa. Тази система осигурява на двигателя превъзходен въртящ момент при всички режими на работа на двигателя, намалява разхода на гориво, отговаря на екологичните стандарти и повишава активната сигурност при шофиране.
Основната разлика между електрическата дроселова клапа и механичната дроселова клапа е липсата на механична връзка между дроселовата клапа и регулирането на празния ход чрез преместване на дроселовата клапа. За да се компенсира липсата на механична връзка между педала на газта и дроселовата клапа, в електронното задвижване е използвана електронна система за управление. Това позволява да се въздейства върху въртящия момент на двигателя, дори когато педалът на газта не е натиснат (електронен педал на газта).
Електронната система за управление се състои от входни сензори, блок за управление на двигателя и изпълнителен механизъм.
Освен сензор за газта се използват още сензор за положението на педала на газта, превключвател за положението на педала на съединителя и превключвател за положението на педала на спирачката. Блокът за управление на двигателя приема сигналите от сензорите и ги превръща в операции за управление на модула за газта. Този модул се състои от корпус, дроселова клапа, електродвигател, редуктор, система за връщане и сензор за положението на дросела.
За да се гарантира по-висока надеждност, трябва да се използват два сензора за положението на дросела. Те могат да бъдат плъзгащи се контактни потенциометри или безконтактни магниторезистивни сензори. Изходните сигнали на графите имат противоположна посока, което позволява на блока за управление да ги различава. Освен това системата за управление на дроселовата клапа получава входни данни и от автоматичната трансмисия, спирачната система, климатичната инсталация и круиз контрола.
В случай на повреда в задвижващия механизъм, конструкцията на модула включва резервно положение на дросела, задействано от механизма за връщане на пружината. Ако модулът не функционира, той трябва да бъде изцяло заменен.
Дроселовата клапа работи постоянно, когато и двигателя работи. Поради постоянното си натоварване, идва момент, в който тя дефектира. Признаци на проблеми с дроселова клапа са:
За да съхраните вашата дроселова клапа по-дълго време е хубаво да я почиствате периодично.
Възможно е да почистите дроселовата клапа на място, въпреки че най-обстойното почистване се постига, когато клапата се извади. Освен това за постигане на желаните резултати могат да се използват различни почистващи препарати, като например почистващ препарат за дроселовата клапа и почистващ препарат за всмукателната система.