Телефон за връзка087 726 2343 Пазарска количка ( 0 ) Пазарска количка
Меню

Главина


За да е възможно колата да върви в права посока, или да завива и изобщо тя да е податлива на управление, е необходимо позицията на колелата и купето да са максимално правилно позиционирани под определени ъгли. Така например, за да стоят колелата според положението на окачването на автомобила, всяко от тях е поставено върху главина. Сега обаче ще разберем, какво представлява тя, как се сменя и отделните разновидности.

 

 

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА

За да е възможен монтажа на колелата, те са надянати върху главина, в центъра на която се намира лагер, който пък е свързан с шенкела на носача. Предназначението на лагер-главината всъщност е да направи връзката между въртящото се колело и задвижващия вал, осигуряващ въртящия момент. Техният ъгъл на разположение пък зависи от окачването и неговата настройка. Допълнително, спирачния диск, също се намира върху този елемент и той е неразделна част от спирачната система.

Характерното за лагера, е че той поема по-голямата част от масата на превозното средство. Ето защо е важно той да е висококачествен и да е максимално дълготраен. Важно е също да добавим, че се намира на всяко от четирите колела на предната и задната ос.

 

КАК СЕ СМЕНЯ

Нуждата от подмяна настъпва, когато от областта на гумите започнат да се чуват шумове, които постепенно се усилват при увеличаване на скоростта. Луфтовете на износения лагер на главината могат да се окажат пагубни за спирачните дискове, накладките и т.н. Ето защо, навременната смяна е по-печелившото решение.

За да започне смяната, трябва да последваме следните стъпки:

  1. Повдигане на автомобила, за да се получи свободен достъп.

  2. Сваля се съответното колело и целия спирачен апарат.

  3. Отстранява се гайката на полуоската.

  4. За по-лесното избиване на лагера от главината е възможно да се наложи употребата на хидравлична преса.

Поставянето на новия компонент и монтажът му се извършва в обратния ред на разглобяването. Експертите препоръчват, подмяната да се извършва и на двата компонента от една ос, без значение, че само единия се е повредил. Това е така, поради еднаквите им износоустойчиви характеристики.

 

ВИДОВЕ

Основно се отличават три вида, а именно радиални, които са класически, когато елементът възприема само въртящия момент. Упорният е този, при който върху лагера е поставена фиксираща гайка, възпрепятстваща свободното движение на детайла. Радиално-тяговите и тягово-радиалните модели са варианти с комбинирани действия, често срещащи се в съвременните автомобили на чуждестранните производители.

За да закупите и Вие висококачествен компонент и да си осигурите безпроблемно ползване на автомобила за дълго време, посетете онлайн магазина на T-auto. Тук Ви очаква широка гама от авточасти на отлична цена, а изборът става според модела и марката на автомобила. При нужда от помощ, обърнете се към специалистите ни, които ще помогнат. Очакваме Ви!

t-auto.bg © Всички права запазени

връщане на поръчка
Връщане на поръчка
Можеш да върнеш закупения продукт до 14 дни след покупката. Необходимо е единствено да запазиш аксесоарите и опаковката!
плати при доставка
Плати при доставка
Заплащането става при доставка, при получаване на стоката на посочен от Вас адрес или до поискване, плащате директно на куриера.

Нагоре

t-auto.bg използва "cookies"
Използваме бисквитки (cookies), за да подобрим
работата на уеб сайта. Разглеждайки съдържанието,
Вие се съгласявате с използването на бисквитки.
Разбрах
Прочетете повече