Бутало
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
Буталото в един двигател с вътрешно горене играе основна роля за да е възможно изобщо неговото функциониране. Това е сърцето на целия механизъм и сега ще разберем каква точно е неговата функция и различните видове накратко.
КАКВА РОЛЯ ИГРАЕ БУТАЛОТО В АВТОМОБИЛА?
В сложния механизъм на двигателя с вътрешно горене се използват кръгли бутала, движещи се нагоре и надолу в цилиндър, където всъщност се извършва горивния процес. Неговата роля е да образува въртящия момент, под въздействието на създалото се налягане, вследствие отделящите се в процеса на изгарянето газове. То е прикрепено към мотовилка, предаваща движението към коляновия вал.
Всеки от цилиндрите в горния си край притежава по два канала, през първия от които постъпва горивната смес, а през втория излизат вече изгорелите газове. Възпламеняването на тази смес се осъществява чрез разположените в горната част на всеки от цилиндрите по една свещ, издаваща искра.
ВИДОВЕ
По своите конструктивни особености се отличават два основни вида:
-
цели - създават се чрез цялостно леене и последваща механична обработка. Леенето се извършва в предварително подготвен калъп, а след това готовата форма се обработва фино с определени машини;
-
съставни - създават се в два елемента, впоследствие сглобяващи се в единен цялостен детайл. Тук предимството пред горните е възможността за комбиниране на различните метали за всеки от отделните елементи, с което се повишават експлоатационните качества на целия детайл.
Използваните метали за изготвянето им са предимно алуминий, чугун и стомана. Въпреки, че първите се характеризират с ниско тегло, те не са издръжливи на високи температури и са изключително меки, така че експлоатационният им живот е доста кратък. Вторите пък са значително по-издръжливи на термични влияния от първите, но недостатъкът им е във високото тегло и ниската топлопроводимост, водеща до развиването на голяма температура по време на работа.
Ето защо, най-добрия вариант е употребата на съставните модели, където се извършва комбиниране на металите и тяхното допълване, за подобряване на техническите характеристики на елемента.
Защо да поръчате онлайн от t-Auto?
В онлайн магазина имате значителен списък от предимства, рядко предлагани на едно място при останалите конкуренти, като например възможността за връщане на покупката до 14 дни след нейното получаване. Осигуряваме също голяма продуктова гама, така че вероятността да не откриете търсената част е малка, а интуитивния интерфейс на сайта ни ще Ви преведе стъпка по стъпка през етапите за правилен избор.
По подобен начин, вероятността да купите нещо, което няма да съответства на нуждите Ви е значително по-малка, а консултантите ни винаги са готови да помогнат с допълнителна професионална информация. Наред с всичко, избирайки нас Вие се възползвате и от доста изгодните цени на всички части и тяхното високо качество, благодарение на тясното ни сътрудничество с различни проверени доставчици. Така, че заповядайте и със сигурност ще ни посетите отново.