Ангренажен ремък
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Ангренажна верига
- Разпределителен вал
- Повдигачи
- Клапани
- Кобилици
- Kапачка за масло
- Болтове за глава
- Бутало
- Пръчка за масло
- Сегменти
- Картер
- Зъбни колела
- Датчик за масло
- Пробка картер
- Маслена помпа
- Тампон двигател
- EGR клапан
- Биелни лагери
- Основни лагери
- Водачи на клапани
- Пулове за клапани
- Лагери колянов вал
- Биела
-
-
- Дебитомер
- Датчик налягане във всмукателните тръби - MAP Sensor
- Датчик колянов вал
- Датчик на маховика
- Датчик дроселова клапа - TPS
- Детонационен датчик
- Датчик налягане на горивото
- Датчик разпределителен вал
- Датчик налягане на турбото
- Температурни датчици
- Датчик налягане на маслото
- Датчик обороти на колелото - ABS
- Датчик налягане в гумите
- Сензор за дъжд
- Датчик ниво на охладителната течност
- Датчик ниво на маслото
- Датчик ниво на течност за чистачки
- Датчик количество на горивото
- Датчик ъгъл на завиване
За предаването на въртящия момент и синхронизирането на някои механизми от автомобила се използва т.н. ангренажен ремък, чиято вътрешна конструкция е назъбена, за да е възможно да пасва точно на зъбните колела от механизма. Какво е неговото предназначение и признаците за смяната му ще ги разберем по-долу.
ЗНАЧЕНИЕ НА АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК ЗА КОЛАТА
Както знаем, посредством мотовилка, коляновия вал е задвижван от буталата, докато клапаните на цилиндрите са задвижвани пък от разпределителния вал. В случая, предназначението на ангренажния ремък е да синхронизира работата между коляновия и разпределителния вал, предавайки равномерно въртящия момент между тях. В съвременните моторни превозни средства, той се използва за завъртането и на някои допълнителни компоненти, чрез т.н. паразитни ролки, на които се намира водната помпа например и охладителната система.
В повечето случаи, ако се скъса, ремонтът е доста скъп защото коляновия вал остава да се върти по инерция. В резултат на това, буталото се удря в клапаните и ги деформира. Обикновено настъпва и спукване или чупене на направляващите втулки, което налага подмяна на цялата глава. Когато е скъсан е невъзможно изобщо запалването на двигателя и карането на превозното средство.
ПРИЗНАЦИ, ЧЕ Е ЗА СМЯНА
Разбира се, ако можем да разпознаваме настъпилия момент за смяна, няма да позволим да се стигне до по-горе описаните щети, тъй като те струват доста скъпо. Както всеки консуматив, така и този има определен “живот” и той е около 60 000 км, което се равнява на 5 години. Задължително е периодично да му се прави визуален оглед на състоянието на каучука и ако забележите пукнатини или изронени зъбци, това си е сериозна индикация за скорошна подмяна.
Важно е да отбележим, че пукнатините не са индикация за моментално скъсване (все пак зависи от размера им), защото във вътрешността има специална телена структура, позволяваща поемане на голямо натоварване върху нея. Но тяхното наличие е признак, че е износен. Друг симптом е прекъсването на двигателя, поради нарушен синхрон в работата на клапаните.
Защо да купите от t-Auto?
Защото работим само с надеждни странични бизнеси, предлагащи висококачествени резервни авточасти на преференциални цени. Допълнително, избирайки нас, Вие печелите:
-
ясни и прозрачни търговски условия, изгодни и за двете страни;
-
постоянно разрастващо се стоково разнообразие и широк складов запас, позволяващ бързото изпращане на поръчката Ви, без допълнително чакане за пристигане от доставчик;
-
екип с нужните специализирани познания и практика, готови да съдействат при пазаруването Ви;
-
онлайн магазин, с удобен за работа интерфейс, превеждащ Ви през различни отделни етапи, като на всеки един от тях Вие трябва да посочвате определени опции, давайки на системата нужната информация. Така тя Ви извежда съвместимите за Вашия случай компоненти и вероятността за грешки са сведени до минимум;
-
възможност за 14-дневно изпробване на покупката и нейното връщане или подмяна.
Ако и Вие искате да се присъедините към общността ни от доволни клиенти и от описаните предимства, заповядайте дори още сега. Очакваме Ви!